Ønskekoncert

Der har været en lang tradition for, at beboerne i Grønnedal og Ivigtut op til jul indsamlede et beløb til et velgørende formål kaldet  “Ønskekoncert”.

Ønskekoncerten bestod hovedsageligt af udfordringer, hvor man udfordrede hinanden (bl.a. snerydning, optræden m.v.) og musikønsker, hvor det var muligt at ønske en bestemt sang/melodi, herunder ny kendingsmelodi for Radio Grønnedal. Der blev også afholdt Dameaften i Nanok, hvor Admiralen for et stort beløb var bartender.
Alt var selvfølgelig på frivillig basis. Ønskede man ikke at deltage i udfordringen, blev den således ikke til noget.
Modtagere af de indsamlede midler har været mange, bl.a. Skonnerten Fulton, Værestedet i Tasiilaq, Kofoed Skole, Foreningen Grønlandske børn m.fl.

Grønnedalsforeningen har besluttet, at fortsætte denne smukke tradition. Dette på trods af manglende mulighed for at udfordre hinanden eller ønske musik afspillet.

Ønskekoncerten vil således alene bestå af indsamling af midler (donationer). Ønskekoncerten vil køre til d.  31. januar 2021.
Det Indsamlede beløb vil ubeskåret gå til Foreningen Grønlandske Børn.

Alle, som ønsker det kan indbetale et beløb (stort som småt) på MobilePay 86016  eller til foreningens konto:
Sparekasse Vendsyssel
Reg.nr.: 9070
Kontonr.: 0000103128
Husk at skrive Ønskekoncert eller donation på indbetalingen.

Bestyrelsen håber på, at mange Grønnedal-og Ivigtut’er bakker op om dette initiativ.
Se her, hvem der har givet et beløb til Ønskekoncerten.

Har du billeder fra Ønskekoncerten må du meget gerne sende dem til info@groennedalsforening.dkfrem

Det indsamlede beløb er nu på:

Kr. 4.569,00

Opdateret d. 15. januar